Що таке інклюзивна освіта і як вона функціонує в Україні

Впродовж року інклюзивну освіту для учнів з інвалідністю запровадять ще у трьох регіонах України. Поки що вона працює лише в Запорізькій, Житомирській, Харківській та Київській областях.

Всього в Україні близько 700 тисяч дітей із порушенням психофізичного розвитку. І лише 10% із них навчаються в інклюзивних школах, а решта – фактично не має змоги пристосовуватись до життя.

“Найбільша проблема дітей з інвалідністю – це те, що батьки не можуть відпустити від себе дитину. Вони з народження ту дитину на руках носять, приходять до школи і починають її далі носити на руках. А до школи вже приходять усі діти дорослі. І ходять самі”, – впевнена лікарка Ганна Туровець.

В київський школі №168 вчителька Ірина Дроздова цього року випустить свій перший інклюзивний клас. За її словами, 11 років тому викладачі взагалі не знали, як займатися з дітьми з інвалідністю. Тривалий час їздили інтернатами, набиралися досвіду в колег і просто підлаштовували до дітей програму звичайної школи.

Педагогиня переконана, найголовніше – те, що тут усі рівні. Такого слова як “хворий” чи “інвалід” в закладі, де працює Ірина, не вживають. А в самій школі поступово з’явилось майже все необхідне для розвитку дитини: тренажерні зали, кабінети сенсорної інтеграції, заняття з використанням нетбуків.

В Міністерстві освіти та науки пообіцяли зробити інклюзивну освіту в державі більш доступною та простою, щоб батьки змогли швидко влаштувати своїх дітей у будь-яку школу. Відтак, уже за три роки класи для особливих школярів мають з’явитися по всій Україні.